tisdag 26 februari 2013



                                  Vinterodling!


Vi undersöker om det fungerar att så frön inomhus i februari.

Vi planterade frön. Det var jag (Ali) och Joel som planterade Sandsenap , Broccoli , Sallat och Pepparfrukter. Det var rätt så kul tyckte jag. Pepparen verkar ha dött men dem andre har börjat växa upp. 

Jag tyckte att det var tråkigt att plantera frön för att det var långtråkigt för man kan bara köpa dom i affären :)

På mat och hälsan så planterade vi olika grönsaker. Vi delades upp i grupper, och i grupperna så var vi två och två, jag och Tatyana var i en grupp, vi hade kul” och  planterade senaps frön. Efter det så väntade vi i 1-2 veckor, när den tiden hade gått så smakade vi av vissa av plantorna från andra grupper, tillexempel som broccoli och rödlök. Det vi har slysslat nu med i två veckor har varit väldigt” kul”


En dag när vi kom till hemkunskaps salen så skulle vi plantera. Jag och Oscar plantera ihop och vi plantera mixed leavs och lettuce. Det var kul att plantera men det var lite långtråkigt också. Sen tog vi plastmuggar och hällde i gjord och vatten.

Vi bakade pannkakor 2 och 2 och vi gjorde fruktsallad som bestod av banan, apelsin och hallon. Pannkakorna var vanliga men det var gott. Vi planterade frön och det var tråkigt för man kan köpa det vi odlade direkt i affären. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar